Historieförfalskning

Ett mannaminne är kort och osäkert och det är mer än hög tid att samla material och minnen till memoarerna.

Jag har alltid levt med den föreställningen, och gärna odlat bilden, att jag redan  som barn och ungdom var en kuf, en särling som stod emot kamrattryck och med högt huvud gick min egen väg. 
  
Jeansen kom till Sverige med full kraft i slutet av 50-talet, men de kom aldrig över mina ben. Jag såg dem som en symbol för rock`n`roll, den ytliga och dekadenta anglosaxiska kulturen och dålig smak i allmänhet.

Dröm om min förvåning när jag nyligen gick igenom gamla diabilder och ser mig i 12-13-årsåldern oblygt uppträda i blåjeans! Därefter har jag dock varit avhållsam, det kan jag ta gift på, men nu funderar jag på att utöka min garderob.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0