Fästingtävlan

Nytt för i år är min och min hustrus ekologiska och miljöcertifierade tävling om att bli biten av flest fästingar. I mitt protokoll står det antecknat fyra och i hennes sex hittills i år, men hon är attraktiv  så jag känner mig nästan slagen på förhand, fastän jag ofta vistas och stökar i deras bästa biotoper. Däremot fick jag årets första bett, redan i april, så det förtjänar ett hedersomnämnande.

Ca en gång per månad kommer jag att på denna blogg uppgradera ställningen, så att alla bitna kan följa denna spännande tävling ända till det bittra slutet i  november - december månad, när födosöket har upphört.

Ni är välkomna att gissa slutresultatet och fina priser utlovas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0