Nationens dag

Idag har jag firat namnsdag och nationaldagen. Det är viktigt tycker jag, fastän en del multikulti säger att det inte finns någon svensk nation eller någon nation över huvud taget, dvs ingen palestinsk eller kurdisk nation heller värd namnet.

Jag började att fira i ottan med att flytta dikorna från Sjölindan till Sörskogen. Sedan for jag till Bönemåla för att avhjälpa vattenbist och satt där dubbelvikt i fyra timmar i vattenkällan av 100 cm cementrör. Därefter lite motion med motorsågen några timmar. Hem igen mot kvällen för middag och därefter till Axsjöbäck och snittslade vägar för skotaren som börjat köra idag. När det började skymma åkte jag till Söderköping och hämtade några kartonger felande skogsplantor och sedan åter mot hemmet.

En riktigt varm, solig och fin helgdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0