Ertappad med fingrarna i syltburken

För ett par dagar sedan ertappade jag en inbrottstjuv med stulen bil vid ett skogstorp just när han satt kofoten i stugdörren. Hans avsikt var att inför långhelgen komplettera sitt spritförråd, vilket förvarades i bilens baksäte och förövrigt redan var välsorterat efter redan utfört värv.

Eftersom jag så olämpligt dök upp oinbjuden blev det ingen supplering denna gång, och istället uppsökte han skogen där han tryckte tills det lugnat ner sig. Min avsikt var att ta ur startnyckeln, men pga. av dåligt handlag lyckades det mig ej, och mannen kunde så småningom återvända till hemmets trygga härd tomhänt och med blotta förskräckelsen.

Som plåster på såren skulle jag dock vilja meddela tjuven att torparfar var IOGT:are och han hade därför ändå kammat noll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0