Också ett äventyr

Livet är inte bara arbete utan även lite glädje och poesi ibland. Lördag kväll till söndag middag har därför ett litet tappert gäng vattenägare i Vindommen varit till Risebo fiskeeldorado i Dalhem för att avhålla årstämma och idka socialt vildmarksliv.

Efter förhandlingar och en god måltid skulle jag och några herrar bada bastu. Damerna däremot valde att avvika för egna aktiviteter, eller var de kanske bättre informerade om sakernas tillstånd än vi karlar. Bastun var nämligen vid vår embarkering endast fisljummen och den blev inte varmare av allt spring i dörren för att om möjligt hitta elknappen. Men med en liten kofta kunde man hjälpligt hålla värmen.

Framåt natten kom vi iallafall i säng och jag sov åtminstone bra, högt där uppe i våningssängen. Jag vaknade tidigt på morgonkvisten och var nyfiken på hur långt morgonen hade randats i halvskummet. Jag viskade och frågade min hustru Maggan på nedre botten vad klockan kunde vara. Men jag blev mer än förvånad när hon svarade bortifrån den andra dubbeldäckaren där även en ungherre slafade. Det visade sig finnas en Maggan till i sällskapet och jag kunde lugnt somna om igen. Men snart vaknade jag igen och behövde uppsöka ett visst ställe. Problemen blev snart akuta och jag försökte komma ner med fötterna på jorden igen. "Vig och smidig som ett kassaskåp" som ungherren senare så okänsligt uttryckte sig. Tråkigt nog för min hustru fick jag översängen med mig och hon fick sängen över sig och snart var hela huset vaket.

Lugnt blev det däremot på förmidddagen när vi skulle fiska regnbåge och öring i sjöarna, men vi behöver alla också stunder för återhämtning och kontemplation

Kommentarer
Postat av: Lillebror.

Vilken gentleman att själv ta överslafen!Har hört problematiken tidigare med våningsängar.
Svärfar tröttnade efter några nätter och många försök att få upp svärmor i norrlänska campingstugor och övergick sedan till att endast acceptera dubbelsängar./Lillebror

2007-05-16 @ 00:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0