Såningsmannen

P.g.a. pekuniära  skäl har jag inte haft råd med några yviga och glamorösa hobbies, varför spannmålsodlingen har legat nere några år. I höstas drogs jag dock med i den snikna jakten efter det grågula guldet och plöjde upp drygt 15 ha för vårvetesådd. Premiären har jag begått idag och det är ganska tidigt för att vara i det av djävulen grovt tillyxade landskapet Småland. Inbyggarna, smålänningarna har vår  herre dock själv skapat som bekant.

Fyra skiften och totalt 3,5 ha har blivit färdigsådda idag. Det blir pengar i höst det, kanske dags för en ny tröska!

Kommentarer
Postat av: Georg Gullstrand

Hej! Vill tacka för friska o sunda tankar efter att för första gången läst bloggsidan, jag sympatiserar med att röra om i den sovande "idyll" som vårt land befinner sig i. Är själv 82 år och har efter pensioneringen skaffat en liten skogsgård för att tillfredsställa mina behov av fritid, tyvärr gav Gudrun o Per mig lite extra bekymmer.
Hälsar Georg

2008-04-27 @ 09:12:53
Postat av: Anders

Tack för de vänliga orden Georg. Det är trevligt att tack vare tidningen Lands artikel ha fått en ny stor skara läsare. Nu måste jag ligga i!

2008-04-27 @ 10:11:46
URL: http://www.tryserumgardar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0