Supergripen

Det ryktas om att regeringen vill köpa nya uppgraderade s.k. Supergripen, vilket förefaller något egendomligt med tanke på att vi inte har råd att flyga med de som vi redan har.

På tal om JAS Gripen kommer jag osökt att tänka på min kommande bok om Rikes drots Bo Jonsson Grip, den verklige Supergripen, Sverige-Finlands rikaste man och störste privata markägare genom alla tider samt en maktspelare och innovatör av format.

Jag har länge funderat över om jag som med mina tidigare böcker skall ge ut den på eget förlag genom min stiftelse (se min hemsida), eller överlåta det och därmed en hel del arbete och bekymmer på ett större förlag. Nu har jag dock kommit så långt att jag kontaktat några stora svenska företag och sammanslutningar och fått en viss del av upplagan garanterad, vilket nog gör att jag kör själv och har grepp om hela processen. Men skulle någon av de större drakarna i branschen dyka upp och komma med ett sockrat kontrakt så kanske jag tänker om.

Detta är dock små problem, det svåraste är att få tid över för pennan mellan åkern, skogen och dynghögen. Troligen måste jag söka tjänsledigt framöver. Tiden för att vara hemma med sjukt barn är ju förbi.

Kommentarer
Postat av: Arne

När jag hörde att man skulle bygga nya JAS-plan trodde jag först att det var ett försenat aprilskämt men det visade sig vara en dålig Norgehistoria...

2008-04-28 @ 20:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0