Temaresa

Nu har vi varit och överantvardat lilla Hans till de lärde i Lund och kombinerat detta aktstycke med en liten temaresa. Temat skulle denna gång vara: kulturlandskap, vikingatid och äldre medeltid och det innefattar bl.a. Höö naturreservat, livs levande vikingar i Höllviken, timrade trelleborgar och runda försvarskyrkor i romansk stil. Och allt avlöpte så långt planenligt.

På hemvägen blev vi dock efter intagen lunch i Ronneby övermodiga och förlitade oss på Guds försyn allt medan bränslemätaren sjönk och tankställena lyste med sin frånvaro i Dackebygden i takt med solen. I höjd med Vassmolösa hjälpte inga förböner längre, motorn stannade 150 meter före en liten automatmack och vi gled sakta och värdigt fram till dieselpumpen. Men säg den glädje som varar för evigt. Pumpen var sönder och vi en 100-lapp fattigare.

Men tack vare ett rådigt ingripande av lokalbefolkningen kunde jag ta en svarttaxi några mil ner till Söderåkra och där inhandla såväl bränsledunk som några liter av det flytande guldet, för att senare kunna återvända till bil och hustru, som båda insomnat.
 
En oförglömlig resa med det sedelärande temat: Man skall icke ropa hej förrän man har tanken klar.

Kommentarer
Postat av: whatthefuck

Du måste skämta... min sambo sätta mej på plats??? Aha... du är en sådan där mansgris, nu förstår jag, hahaha! Synd att det finns sådans patetiska människor kvar, prova vandra in i 2000-talet, du skulle kanske gilla det. Håll dej på din sida du så håller jag mej på min, ha en bra dag, hahaha! På min plats, skrattretande!

2008-08-06 @ 09:07:09
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Anders Bockgård

Självklart var det en sarkastisk kommentar med glimten i ögat, och det förvånar mig att du inte var tillräckligt begåvad för att inse det.

2008-08-06 @ 10:17:45
URL: http://www.tryserumgardar.se
Postat av: whatthefuck

Förlåt mej Anders, du har fått upprättelse på min blogg.... ibland är jag nog lite för snabb med defensiven.... förlåt igen ;)

2008-08-06 @ 10:18:57
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: marie

asgarvar

Ja, jag kanske skulle öppna städfirma och komma och städa hos dig och din fru :D Så klockren kommentar i sammanhanget! ;o)

Mumari-alá-husfru jobbar på....



wtf är snäll....innerst inne btw!

2008-08-06 @ 20:21:43
URL: http://mumari.se
Postat av: Curling mannen

Tja,





Intresserad av amerikanska valet? curla.wordpress.com skriver en hel del om ämnet. Det är fyra curling killar som skriver om, livet, curlingen och mkt mkt mer.

2008-08-08 @ 17:21:09
URL: http://curla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0