Inget OS för mig

OS är över och jag var ordhållig som vanligt. Inga olympiska lekar för mig, nåja kanske något lite ofrivilligt tittande blev det väl när jag någon gång gick förbi TV:n och fastnade i dörrhålet

Min bojkott beror inte på att jag inte skulle vara road av att se svettiga och rödblommiga flickor i minimal beklädnad hoppa och skutta, utan det är ett rent moraliskt ställningstagande. Kinas behandling av Tibet och att de har en människosyn som jag inte kan förlika mig med, är avgörande.

Det blev visst ingen svensk medaljsuccé, men det beror på att vi gav bort dem till bättre behövande. Dessutom är ju Sverige världsbäst på andra viktigare discipliner.

                                                              ***

Dessutom kan jag meddela att jag åter tagit en dust i spannmålslagret och följaktligen åter blivit angripen.

Alltid roar det väl någon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0