En stjärna är född, en idol är oss given

Imorgon bittida bär det iväg till Stockholm för filminspelning, det gäller några scener ur "Luftslottet som sprängdes" ur Stieg Larssons triologi. Inspelningen sker på Bromma sjukhus, men skall föreställa Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg. Om jag skall spela gynekolog eller patient på en avdelning för vård under livets slutskede är i skrivande stund inte klart, men det lutar väl åt det senare alternativet, som tjejjen på produktionsbolaget Yellowbird sade i telefon.

Rollen gäller i första hand morgondagen, men patienten kanske får leva några dagar till när jag väl visat min talang. Om så inte blir fallet kommer jag att tillbringa fredagen på Riksarkivet och Historiska museet för lite illustrationsjobb till boken som i övrigt börjar bli klar.

Hur som helst uppmanar jag alla att mangrant gå och se filmerna baserade på Stieg Larssons böcker när de kommer på biograferna. Inget olagligt fildelande här inte. Jag vill ha mina surt förfärvade deflationsslantar, som jag investerat i filmprojektet genom bolaget Spiltan Millenium, tillbaka med god ränta.

Kommentarer
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

Och quest for famebrudarna hänger utanför din dörr nu?

2008-12-06 @ 09:09:02
URL: http://sverigessnyggastebonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0