Guds gåva till mänskligheten

Jag har varit på julkonsert i Tryserums kyrka ikväll, och då slog det mig även om det var mest amatörer som medverkade: Vacker musik måste vara en Guds gåva till mänskligheten och Tryserums fantastiska musikkyrka var en gåva av Gustaf Horn till tryserumsborna, såväl födda som ofödda. Det inser man bättre ju äldre man blir tycker jag. Från mina tonår minns jag musik mest som oväsen.

Musikens språk förstår det flesta och ibland är det ett måste att spela några favoritlåtar för att jag skall få inspiration att skriva. Det blir alltså musik på hög nivå några dagar till, för i veckan räknar jag med att i stort sett skriva boken färdig. Sedan återstår bara illustrationer och texter till dem, register mm. och en massa korrekturläsningar, som jag också måste få hjälp med. Man blir ju hemmablind och ser inte sina egna fel och brister, som kännt är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0