Sveriges mest begåvade bonde

För att synas eller höras i det omfattande mediabruset gäller det att sticka ut. Land lantbruk har länkar till bondebloggar, och en man med gott självförtroende och glimten i ögat samt ett bifogat mycket suddigt foto, kallar sin blogg för Sveriges snyggaste bonde.

Min blogg med namnet Anders Bockgård är ju inte särskilt aptitretande så jag funderar på att döpa om den. Jag har fastnat för tre förslag. Antingen Sveriges mest begåvade bonde, eller Sveriges sannolikt mest begåvade bonde, eller Sveriges troligen mest begåvade bonde.

Jag tror att jag bestämmer mig för det förstnämnda förslaget!

Kommentarer
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

Det är alltid skoj när vi spolingar gör intryck på er gamla rävar.



När jag höll på med LRF flög jag rätt mycket och ibland bokade man taxi i förväg. Så vid politikerveckan i Almedalen för några år sedan så hade jag bokat taxi till just "Sveriges snyggaste bonde" När vi sen landat och fått våra väskor så står taxikillarna i ankomsthallen med sina små skyltar. "Ulvskog" "Andersson" osv.. En står med "Sveriges snyggaste bonde" och bara ler. Alla som såg hans skylt stannade kvar för att se vem det var som var just Sveriges snyggaste bonde. Jag har alltid gillat uppmärksamhet så jag höll fast vid det sen...

2008-07-12 @ 20:05:30
URL: http://sverigessnyggastebonde.blogg.se/
Postat av: Anders Bockgård

Kul att få lite bakgrundsinformation. Sköt om dig, fortsätt att vårda kroppen och fortbilda dig så kanske du en gång ta över mitt nya imaginära bloggnamn.

2008-07-12 @ 20:47:13
URL: http://www.tryserumgardar.se
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

Jag håller skallen fräsch genom att hålla mig borta från skolan, och fortbildar mig fatkiskt just nu. Jag läser in hur jag ska bokföra min del i vägföreningens moms, varför Leif Ericsson kunde segla genom nordvästpassagen som nu är frusen, att Marco Polo beskrev arktiska havet som öppet, hur mycket armering jag måste ha i väggarna till nya ungdjursstallet, att isbjörnar visst kan överleva utan isflak, räknar på att köpa mer sockerkvot, och försöker lägga band på ig själv och inte bygga ett hus till av grejor jag kommit över gratis innan jag är färdig med det vi bygger nu...

2008-07-12 @ 21:14:08
URL: http://sverigessnyggastebonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0