Politisk teater på hög nivå

De senaste dagarna har vi blivit bjudna på politisk teater på hög nivå och en handlingskraft av sällan skådad sort. Vad som normalt brukar ta ett par tre år att utreda klarar man av på en eftermiddag.

Att en regering frivilligt och med berott mod skulle utsätta sig för så mycket spott och spe och badwill om det inte fanns bakomliggande krafter och en dold agenda finner jag mindre troligt. Sannolikt förekommer det påtryckningar från proffs på området, dvs utländska stater, som kräver att Sverige trappar upp sin signalspaning i samma takt som man trappar ner det militära försvaret.

Hur som helst så kommer jag framledes att ibland kryptera när jag tänker högt i kontroversiella frågor på bloggen.

Jag hoppas på en blöt och TREVLIG MIDSOMMAR, äntligen en riktig rotblöta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0