Bockgårds budtjänst

I går morse kom jag hem från en krävande resa. Jag har tvingats byta tillverkare av min korrosionsinhibitor ELEMENTIN och jag har fått svårt att tillfredställa behovet på den svenska marknaden för denna excellenta produkt. Det blev en akut situation för ett företag i Markaryd och för SKF i Göteborg, som stod inför hotet att stanna bandet och släcka ner fabriken.

Tid hade kanske funnits att som vanligt anlita Schenker, men de har ju så mycket att göra stackarna, så jag tog min pickup och körde varvet Skrickerum-Skövde-Göteborg-Markaryd-Skrickerum. En korg päron hemifrån och två korvar på stående fot samt två tankningar gick det åt. Det blev mycket motorväg och Vägverket har ju graderat upp hastigheterna här och var och jag var ju tvungen att följa trafikrytmen. Men mycket diesel ville han som sagt ha den gamle trontjänaren, som mest är van att gå på skogsvägar och obanad terräng. 1,8 liter/mil fick jag fram med räknestickan.

Det blev kanske svårt att konkurrera med Schenker, men man får ta det som en extra semesterdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0