Förr var det ryssen

För skrämde man folk med ryssen. När jag var barn så skrämde man mig med att Tage Erlander skulle komma och ta mig om jag inte var snäll och var det riktigt allvarligt skulle han ha Sträng med sig.  Numera är vi så upplysta så nu krävs det tyngre artilleri. Är det inte galna kosjukan eller fågelinfluensan så är det klimathotet. Nu senast är det svininfluensan som skall göra processen kort med oss.

Vad är detta?

Kanske ett ämne för årets vårtal? Min inspiration är för tillfället inte på topp, men fem i tolv onsdag natt kommer det nog att fungera, det brukar det göra. Lite klimat och influensa uppblandat med kesande kalvar och svällande knoppar kommer att bli en fin brygd.

Alltså välkomna att fira Valborgsmäss här i Skrickerum med eld (om vädrert tillåter), sång och raketer och ett vårtal som griper tag i männiksors sinnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0