Glad Påsk med förhinder

Jag har inte hört något kackel om fågelinfluensa eller kolesterolägg eller dylikt nu till påsk i år, så jag tvekade ett tag, kanske är allt inställt, besparingstider, kyrkan i kris, klimatkrisen och sånt?

Men så fick jag höra en "nyhet" på radion och all min tvekan var som bortblåst. Det blir påsk i år också, ty de berättade om barn- och slavarbete på kakaoplantagen i Västafrika och all den  moraliska skuld som kan tänkas rymmas i ett enda litet påskägg.

Ordningen är återställd, det blir påsk och påskägg i år också, och nu blev jag lite glad igen. Men bara lite för jag tänker också på den stackars utrotningshotade ålen som tronar på silverbrickan mitt påskbordet.

GLAD PÅSK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0