Inte särskilt äggande

En stor grann tupp och tre skraltiga hönor är inte mycket att skryta med. Men jag har ända sedan i våras lovat min hustru 30 ny hönor i födelsedagspresent istället för alla som med åren lämnat tuppen och gått in i den eviga vilan, och det har hon förstås vidarbefordrat till honom.

Nu råkade jag av en tillfällighet komma över elva stycken gamla utrangerade ekologiska hönor på ett hönseri till en billig penning. Ni må tro att tuppen tappade kammen när jag öppnade kartongen och släppte ut de nygamla fruarna som sett bättre dagar. Visserligen var de i stort sett fjäderlösa och nakna, men ända inte särskilt äggande! 




Unghönorna kommer de också inom en månad eller så, men det vet han inte ännu, den pilske stackarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0