Märkesdag med rik efterbörd

"Denna dagen ett liv" - eller fler. Idag har jag opererat bort 8 fästingar på min kära hustru, och det är rekord på en dag. Det är efterbörden av en lång härlig dag i blåbärsskogen igår. En del straffar Herren omedelbart.

Jag har bott i skogen nu nästan en månad och har lyckats skramla ihop två djur på hela säsongen!


PS. Nu har vi hittat ett odjur till och vi kan alltså summera 9 stycken och det är mer än en timma kvar av söndagen den 16 augusti 2009 år efter Kristi börd.


Kommentarer
Postat av: Koola Viola

Oj, nio stycken! Jag har plockat tre på mig denna sommar (och en triljard på katterna) och tyckte att det var mycket.

Däremot älgflugor... så fort jag varit ute i skogen har jag en drös innanför kläderna. Uäk.

2009-08-17 @ 20:52:57
URL: http://koolaviola.blogspot.com/
Postat av: Anders

Ursäkta Viola, men här i Skrickerum ingår inte "Uäk" i vårt begränsade ordförråd. Usch så äckligt, eller något i den stilen?

2009-08-18 @ 08:39:14
Postat av: ellinor

ojdå haha xd

2009-08-18 @ 09:04:40
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/
Postat av: Anders

Är du inte i Ullared idag och köper tvättmedel och toalettpapper?

2009-08-18 @ 17:48:49
Postat av: Koola Viola

Alldeles riktigt. Uäk är en förskräckt förkortning av "Usch så äckligt och hemskt". Fast med en liten överraskande ton. Tror jag. :o)

2009-08-19 @ 07:14:55
URL: http://koolaviola.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0