I nöd och nöd

Nöden har ingen lag är ett passande uttryck på en händelse som utspelade sig i gårdagen. När jag väl kommit långt ut i massavedsskogen och skulle tanka och dra igång, var min bränsledunk med sitt speciella självstängande lock ohjälpligt fastfruset. Efter lite tankemöda kom jag dock på lösningen. Tur att vi karlar är försedda med pip, ett mångsidigt och veritabelt precisionsinstrument.

                                                             *

Nästa gång jag eller någon medvandrare på livets stig är i verklig nöd och kommit i ofrivillig närkontakt med böljan blå, så blir det spännande och se om livbojen man tagit sig om halsen är en frälsarkrans eller en kvarnsten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0