Nu finns det ingen återvändo

Nu har jag lämnat bokmanuset ifrån mig till tryckeriet, så nu finns det ingen återvändo. Nu återstår att invänta kritikernas dom, att bli höjd i skyarna eller sågad jämns med fotknölarna, eller kringås med tystnad, vilket är det troligaste scenariot.

Att publicera sig på eget förlag, det nybildade Tryserum gårdar förlag, har sin fördelar och nackdelar. Man har koll på hela processen och äger upplagan, men det gröper ur likviditeten och man har svårt att komma ut med begränsade resurser och få kanaler. Jag jämför mig osökt med gröna och piercade författare som långt innan boksläppen sitter och gosar i TV-sofforna.

Men de har då så sannolikt lite mer pirrande ämnesval, hustrumisshandel eller pedofili. Jag hade ju tänkt mig att också göra en stark blandning med en maktgalen och jordhungrig medeltida storman kryddat med mycket våld och sex, men det blev en ganska snäll blandning som man kan läsa högt ur för mellanstadieelever.


Kommentarer
Postat av: Gun och Stig

Jag tror att jag ska ge Go´kvällprogrammet en hint..........att i Skrickerum finns det en svart-hårig bonde med eget förlag, eget museum, egen fru egna barn och barnbarn, vindsnurror, dvs miljötänk, pickande höns (fast dem får han låna av Margareta) blommande äppelträd och lusthus.....Det tror jag SVT skulle svälja med hull och hår. Sen skulle du få sitta i soffan och svara på frågorna "vad tänkte du dååååååååååååååå?" och med darr på rösten " vad kände du dååååååååå?"

Sen skulle du och Christopher O´Regan duellera t ex......

2009-02-03 @ 21:51:58
Postat av: Anders

Det var minst ett allvarligt fel i ovanstående kommentar. Det bör stå f.d. svarthårig, eller kanske mörkblond som det har stått i mitt pass.

2009-02-04 @ 09:07:39
URL: http://www.tryserumgardar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0