Ny spännande tävling

Nu är det dags för en ny spännande tävling. Detta år skall vi lyfta horisonten något i jämförelse med föregående år, då den legat i jämnhöjd med naveln.

Jag är ganska stor konsument av media och nyher av alla slag och prenumererar på¨ett tjugotal tidningar och tidskrifter, alltifrån nästan daglig utgivning till några nummer per år. I timmerskogen med såg och brytjärn är radion i hörselskydden ett gott sällskap och många radionyheter blir det.

Jag har lagt märke till att de s.k. nysvenskarna med eller utan svenskt medborgarskap, stationära, i väntan eller gömda, för det mesta får ikläda sig, frivilligt eller ofrivilligt, en offerroll där de sägs bli kränkta eller illa behandlade i allmänhet. Dessa rapporter är ganska frekventa, det kanske handlar om det största problemet i kungariket?

Det gäller nu att gissa hur många dagar från den 1/2 till den 31/7 -09, som nysvenskarna i massmedia som jag råkar konsumera (radio, tv, tidningar) inte framställs som offer, illa behandlade av busar i form allmänhet eller svenska myndigheter som förtjänar skamvrån eller åtminstone att iklädas dumstrut..

Hittills har jag inte kunnat redovisa någon sådan dag i protokollet, vilket kan ge en liten fingervisning var vi står fram i sommar. Som vanligt ställer jag fina priser i utsikt och jag kommer under resans gång att hålla er kära läsare uppdaterade.  Som vanligt mailar ni era förslag på [email protected]. Konfidentiell behandling utlovas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0