Rapport från Galapetter

Måndagens galapremiär av Stieg Larssons Maend der hader kvinder på Imperial i Köpenhamn blev en storartad tillställning, och då inte bara för att denna biograf är den största i Skandinavien med 1400 sittplatser.

Imperial

Biografen råkade ligga i samma byggnad som vårt hotell, så det blev inga problem att varken hitta dit eller hem. Den röda mattan var utrullad långt ut på vägen Ved Vesterport, så det var bara att följa den röda breda vägen in i mot  pressfotograferna som väntade tålmodigt i tredubbla led. Jag blev bländad av fotoblixterna och det kändes för ett ögonblick som att vara snöblind.

Jag trodde först att fotograferna var samlade mest för min skull, finansmannen från broderlandet i öster som representerade finansiärerna i SPILTAN UNDERHÅLLNING MILLENIUM AB, men jag märkte snart till min förvåning att de visade större intresse för t.ex. skådespelerskorna Noomi Rapace och Marika Lagercrantz och även för den gamle skådisen Peter Haber och regissören Niels Arden Oplev.



Några timmar senare  efter många snittar och några glas var det så dags att leta sig ut igen. Det gick riktigt bra, det var bara att följa den röda mattan åt andra hållet.

Dag två och tre ägnade vi åt storstadens flärd, misär, museer och god mat.

GÖR EN VÄLGÄRNING, GÅ OCH SE FILMEN MÄN SOM HATAR KVINNOR OCH STÖD DÄRMED FAMILJEN BOCKGÅRDS EKONOMI I DESSA BISTRA TIDER


Kommentarer
Postat av: familj Svenson och Johansson

Hur var filmen?????

2009-02-26 @ 09:22:34
Postat av: Anders

Ursäkta, det där med filmen glömde jag bort. Det var så mycket annat att hålla ordning på, hårlockar och annat. Jo filmen var bra, särskilt för oss som inte läst böckerna tror jag. Men skådespelarinsatserna kommer nog inte på topp förrän i den sista filmen, som kommer att gå i svensk TV, och jag tänker då särskilt på avsnittet i Sahlgrenska sjukhuset.

2009-02-26 @ 10:03:13
URL: http://www.tryserumgardar.se
Postat av: Gun och Stig

Hallå!!!

Det måste vara med livet som insats att gå på bio i grannlandet.

Fick du ha hatthyllan på huuuvet HELA kvällen???

Eller knäckte du extra i garderoben..........

2009-02-28 @ 16:47:24
Postat av: Anders

Hatthylla? Jag såg varken till hatthylla eller klädhängare och det är därför jag poserar med ytterkläderna på. Förövrigt tycker jag det mest liknar en demolerad gloria!

2009-02-28 @ 17:52:00
URL: http://www.tryserumgardar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0