Tankesmulor från veckan som gått

Så har man äntligen valt en ny påve. Kardinalkollegiet med Reinfeldt i spetsen har haft sammanträde i EU-kapellet i Brysell och nått konsensus och hittat en man som fint smälter in i tapeten. Och som ett tecken istället för den vanliga gråa röken mot skyn öppnade man ekfaten och lät den bittra drycken fylla glasen.

Under tiden har Reinfeldts torpeder på hemmaplan i Stockholm dragit åt tummskruvarna på avfällingarna i Vällinge och skåningarna har fått äta upp sina egna ord om kommunalt självstyre och likt konfirmander ställa in sig i ledet.

Så var det också dags för en ny svensk EU-kommissionär och nu hög tid att äntligen kvotera in en karl i strömmen av alla mer eller mindre kompetenta fruntimmer. Men inte, en Wallström ersätts med en Malmström, fastän vi karlar är nästan 50 % befolkningen.

Ett makabert brott har uppdagats i dagarna. En liga har dödat minst 60 feta människor och sålt deras fett till kosmetikaindustrin för 100 000 kronor litern. Enligt åtalet skall ligan inriktat sig på bönder längs avlägset belägna vägar. Jag befinner mig alltså i riskgruppen och kan komma i förtur och vill inte ta några onödiga risker. Därför har jag nu lagt min grovkalibriga tyska parabellumpistol som varit med i de blodiga finsk-ryska vinter- och fortsättningskrigen under huvudkudden.


Post scriptum

Jag har nu hört en intervju med den nya tilltänkta EU-kommissionären som gjorde en oväntat blek insats (P1). Hon var klar på en punkt: hon ville arbeta för en förärändring av de dyrbara konsumentstöden  i form av EU:s jordbrukspolitik. Hon misströstade dock att kunna åstadkomma en förändring av kommissionärernas löner och skattefria förmåner om totalt ca 250 000 kronor per månad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0