Den svenska ankdammem

Nu skall jag berätta lite om den svenska ankdammen, och då avser jag inte Anna Ankas grandiosa pool, för den ligger ju i USA. Nej jag avser istället svensk polis och svenskt rättsväsende.

En rånarliga kan operera i den kungliga huvudstaden under en timmes tid med helikopter på 45 sekunders avstånd från polishuset utan moteld av någon sort. Polisen säkrar eventuella spår på marken, ty deras två helikoptrar har stått utanför stan i en hangar obevakade och är nu oturligt indisponibla. Stockholmspolisen skyller på att man i sex års tid försökt med ett säkrare nytt helikoptergarage, men man har inte lyckats få bygglov!

Kanske skulle polisen skaffa sig telefonnumret till någon uthyrningsfirma för helikoptrar eller till försvarets helikopterdivision.

Normalt kreativt begåvade personer skrattar hela vägen till banken. Rånarna skrattar hela vägen från värdecentralen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu måste jag återigen protestera, min gode man! Detta raljerande med den svenska stolta polisen passar sig verkligen inte. Polismyndigheten gör minsann så gott den kan! Vid verkligt allvarliga brott, som om någon t.ex råkat misslyckats att skrämma bort en varg meddels skrämskott och andra hojtanden, och därefter anlagt s.k verkningseld, och därvid lyckats avliva densamme,, där, min gode man, lägger polismyndigheten lyckligtvis ner ett betydande utredningsarbete, som därefter leder till åtal av en åklagare fylld av rättspatos. Du må betänka att i detta fallet krävs inte heller så mycket resurser, då gärningsmannen oftast anger sig själv. I det fallet du refererar till är ju gärningsmännen fullkomligt okända, och har inte själva anmält sitt brott. Det blir ju avsevärt mycket svårare för vår stolta polis om inte förövarna själva anmäler sig, och man kan väl inte kräva som du gör, att polisen skall gripa folk som är okända? Hur skall de kunna förhindra brott om de inte får en anmälan om att det kommer att ske? Eller gripa gärningsmännen om de inte vet vem det är? Nej sluta kverulera, och ställ rimliga krav på vårt stolta polisväsende??

2009-09-25 @ 20:50:31
Postat av: Anders

Tänkte inte på det.

2009-09-25 @ 22:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0