Äntligen på grön kvist

Jag har just fått ett e-mail från riksrevisorn Mark G. Thackray i det Brittsika Imperiet att han i en s.k. flytande fond som inte rörts sedan 1990-talet hittat 15,5 miljoner dollar efter en avliden man med namnet Bockgård, som saknar arvsberättigade arvingar.

Den sympatiske riksrevisron erbjöd sig att nu ordna så att jag skulle kunna få disposition över de fonderade medlen, mot att han erhåller 50 % av kapitalet för sin insats och mitt personnummer och lite andra personliga uppgifter. Det tycker jag är en högst rimlig begäran.

Äntligen skall jag komma på grön kvist, skrota min gamla rostiga bil som gått 31 000 mil och istället köpa en ny supermiljövänlig bil och till på köpet få 50 000 kr i tillskott av regeringen. Kanske hinner vi även renovera bostaden här innan årsskiftet och få lite Rotavdrag. En städerska några timmar i veckan har jag redan lovat min hustru.

Kommentarer
Postat av: Jimmy Skoglund

Det låter ju alldeles fantastiskt Anders, nästan för bra för att va sant! :) :)

2010-08-30 @ 09:39:18
Postat av: Christer Hennum

Min mor, som har tillnamnet Johansson, fick ett sådant brev i förra veckan. Blir dyra portokostnader för avsändaren eftersom Johansson är det mest förekommande efternamnet i Sverige.

2010-08-30 @ 11:10:26
Postat av: Anders

2010-08-30 @ 21:26:46
Postat av: Anders

Christer! Kanske är det postverket som ligger bakom, men att det var så ljusskygga individer bakom trodde jag inte! ;-)

2010-08-30 @ 21:28:46
Postat av: Anders

Lyckan fortsätter att strila över mig. I dag har jag fått ett erbjudande från en bankchef i Hongkong att dela på ett konto med 20,5 milj dollar som tydligen saknar ägare. Den girige bankchefen vill dock behålla hela 70 % för egen del.

2010-08-31 @ 10:09:06
Postat av: Marcus

Jag har också fått samma mail! Hej släkting!

2010-09-09 @ 13:52:52
URL: http://teknikochvardag.blogspot.com
Postat av: Anders Bockgård

Marcus? Ge mig en ledtråd.

2010-09-10 @ 19:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0