Mitt i en mardröm

I morse vaknade jag mitt i en mardröm, kallsvett och 100 i puls, och det berodde inte bara på den tropiska natten.

Jag drömde att dikorna med sina kalvar hade kommit ur hagen och sprang hej vilt. Staketen var nedrivna långa stycken. Plötsligt fick jag i ett par ekar se några stora kattdjur, som jag momentant identifierade som lodjur. Men dessa var större och gick på bakbenen när de väl kom ner på backen.

Jag rusade vidar och försökte hindra de galna korna som sprang och hoppade överallt. Plötsligt fick jag i en slänt på andra sidan en stor åker (som inte finns i Skrickerum) se ett hundratal personer i röda overaller som liknar de på Guantanamolägret, och på bröstet kunde jag läsa DJURENS RÄTT.

Blixtsnabbt tog jag beslutet att genskjuta aktivisterna med bilen och springa upp och hämta salongsgeväret och ammunition i vapenskåpet. Dock ändrade jag mig i sista stund för att tjäna tid och förlitade mig istället på batteriborrmaskinen som redan låg i bilen. Med den skulle jag snabbt kunna förstöra gummidäcken på deras bilar hade jag räknat ut.

Men just när kriget skulle börja vaknade jag upp ur min hemska mardröm och hörde hur mina nötkreatur "in the real life" bölade utanför fönstret, ackompanjerade av några konstiga fåglar som kraxade så enerverande.

Kommentarer
Postat av: gösta

haha. bästa på länge!

2010-08-15 @ 13:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0