Ditt tal skall vara ja, ja och nej, nej, vad därutöver . . .

Normalt räknar man med att förmågan att uppfatta ironi är relativt väl utvecklad i mellanstadiet, men man skall inte vara för säker. För en tid sedan skrev jag ett starkt skruvat inlägg på miljöministerns facebookssida, där jag med grova invektiv bl.a. fördömde de inavlade amatörjägarna i Mellansverige.

Tror ni inte att en allvarlig vuxen dam snabbt som gumman i lådan hoppade fram och skrev ett svar där hon föll mig i talet och höll med mig fullt och helt.

Kommentarer
Postat av: Gustaf Ljunggren

Winston Churchill sa en gång: "Var ironisk, och du kommer att hålla det bästa tal du någonsin ångrat". Ironi är besvärligt för vissa och det kvittar hur gama de blir så fattar de inte.

2010-01-25 @ 09:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0