Gud, hör min bön!

Först vill jag tacka Dig Herre för att jag så mirakulöst överlevt svininfluensans hemsökelse i landet, trots att jag ej låtit vaccinera mig.

Sedan vill jag vara lite ofin och be Dig om ett par saker. Vi börjar att få lite kallt nu i vår inte helt vinterbonade boning, och veden sjunker oroande snabbt i vedboden, vattnet till djuren vill frysa och traktorerna startar inte. Är det för mycket begärt om vi kunde få ut lite förskott av den där växhuseffekten, ett par grader högre åtminstone vore bra, och jag tackar nu redan på förhand.

Om Du så också kunde ta bort lite snö vore det bra. Det är ju visserligen vackert ute, men markernas fyrfota djur svälter och trädtopparna knäcks och blir yngelplatser för allehanda otäcka småkryp, och det är inte bra för min plånbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0