Borta bra men hemma bäst

Det bidde en tumme. Mina stolta planer på en egen stor välbestockad skogsdomän i Jämtland slutade istället med ett köpekontrakt på en liten välskött skogsfastighet här i grannskapet, Rumma 1:5, där mina förfäder residerade redan på 1600-talet.

Osäkhetsfaktorer som virkespriser, boniteter, omloppstider, återbeskogning och sist men inte minst brist på lokala kontakter och affärspartner i Norrland blev avgörande, och jag hoppade av i sista stund. Det är frustrerande att ha för många osäkra faktorer hängande i luften och dessutom inte bra för nattsömnen.

Intresset för en etablering i Norrland kvarstår dock, men kanske skall jag då känna mig för och börja i mindre skala. Kanske blir det först en fäbod, jordtorp eller backstuga vid en sjökant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0