En klåpares verk

Hängmattan har inte kommit upp ännu. Istället tillbringar jag sena efternätter och tidiga mornar i röjskogen. Men jag är inte ensam. Jag delar livsutrymmet med bitflugor, blinningar och bromsar i aldrig tidigare skådad mängd i mans minne.

I den situationen blir jag allt mer övertygad om att skapelsen är ett ofullgånget hafsverk, en sadists eller klåpares fuskjobb som borde reklameras, även om bromsarnas hastighetsrekord har mätts upp till imponerande 145 km/tim. Det var då fråga om en pilsk hanne som sökte komma ifatt en luftgevärskula i tron att det var en parningsvillig hona!

Vad bromsarna ser i mig förtäljer icke historien.

Kommentarer
Postat av: staffan danielsson

Jag pratatde med vår gamle veterinär Bengt y Larsson i stallet häromdagen.

Han menade att allt skapat har en roll i tillvaron, möjligen till skillnad från dig..!



Och Gratulationer i efterhand, och lagom framgång i anbuderiet!

2010-07-14 @ 23:42:35
Postat av: Annelie

Allt levande lär ju ha en plats i näringskedjan men jag är aningen skeptisk emellanåt. Om det kan vara någon tröst så är jag myggornas favorit framför alla andra. När folk böärjar säga" Är det inte mygg här?" så har jag redan rivit armar och ben blodiga av klådan

2010-07-14 @ 23:54:30
Postat av: Anders

Staffan! Anbuderiet gick bättre än väntat. Plötsligt satt jag där med en stor skogsdomän i knät (42000 kbm, därav 30000 S2), men blev lite skraj och fegade ur. Istället har jag gått och blivit med en liten sketans skogsgård i Hannäs.



Annelie! Jag är också myggornas favorit. Det är bara att konstatera att vi båda är attraktiva, och det får vi leva med!

2010-07-15 @ 06:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0