En briljant idé

Idag när jag gick bakom motorsågen fick jag ännu en briljant idé som kan förenkla mycket i vårt allt mer komplicerade och lagbundna samhälle.

Till för några årtionden sedan var allt två- och fyrfota vilt lovligt att jaga, men med vissa specificerade undantag. Sedan blev istället allt vilt förbjudet att jaga och döda med vissa få angivna undantag.

Analogt med detta föreslår jag nu att all mänsklig verksamhet och aktivitet, såväl materiell som immateriell, som ord, tankar och gärningar, skall som grundregel vara i lag förbjuden, men med vissa särskilt angivna undantag.

Kommentarer
Postat av: Wolter

Du fick nog bara en uppenbarelse där bakom motorsågen- Jag skulle tro att vi är där snarare än vi tror.

2010-09-03 @ 08:18:43
URL: http://www.igrevenstid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0