Gåtans lösning

Debatten om de miljöfarliga pruttande fyrfotadjuren fortsätter och jag som har gossesinnet kvar hakar på.

I går natt när det var åska fick jag i min halvdvala en uppenbarelse, som kom över mig lika klart som solens strålar, eller som en milt strilande regn efter en plågande torka.

De gigantiska dinosaurierna, dessa foderfabriker och tillika gasverk, som plötsligt försvann från jordens yta  för 65 miljoner år sedan gjorde inte det på grund av kollision med en främmande himlakropp eller kontinentförskjutning, som man har gissat. Nej till slut var luften så mättad med väderspänning eller gas, att ett åsknedslag, PANG!, och allt var över och finito!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0