Jag hade fel

Jo du läser rätt, jag hade fel. I början av oktober spådde jag i sump och trodde mig se en kris i vardande i storleksordningen med kreuger-krachen, Poltava och digerdöden, som den minnesgode kanske minns. Men där hade jag sannolikt fel. Det ser snarare ut att bli något med en amplitud i stil med syndafloden.

Jag har inte heller helt koll på det här med problemen inom fordonsklustret. I somras var ju bilar av de flesta slag och märken miljömarodörer av värsta slag. Men nu när de nya bilarna i miljontal står uppställda hos bilhandlare och på bilfabrikernas bakgårdar  i långa rader med kall motor utan utsläpp, då är inte det heller bra.

Vi får väl göra med fordon som fordom i livsmedelsbranschen, producera för interventionslager om inte folk har förstånd eller råd att köpa nytt. Etanolbilar säljs ju visserligen fortfarande skapligt, men de tankas ju numera på bensin, för den har  nu blivit för billig.

Biltillverkning är nog inget för Sverige, där har vi ju redan sålt ut och släppt kontrollen till 3/4.  Vi skall nog istället exportera och fokusera på det där vi redan är världsledande: avrustning, ombudsmannaskap, genusforskning, kvantitativ invandring och u-hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0