Kvinnor och män

Kvinnor och män är olika i huvudet visar forskare vid Uppsala universitet och University of Chicago m.fl. lärdomsanstaltser i en studie som publiceras i facktidskriften PLos Genetics. Både hos människor och makakapor uppvisas påtagliga könsskillnader i aktiviteten hos flera hundra olika gener i hjärnbarken.

Till samma resultat har jag kommit utan längre akademiska studier. Jag har bara gjort en liten jämförande slumpvis studie av kvinnliga och manliga bloggsidor. Därvid har jag kunnat verifiera den numera bortglömda fördomen att män kommer från Mars ocj kvinnor från Venus eller möjligen från Pluto.

Kommentarer
Postat av: Susz

Självklart är vi olika..alla individer är olika- vet du varför? För att kunna komplettera varandra eftersom ingen kan kunna allt...synd att alla inte tar vara på det bara...

2008-07-09 @ 01:36:03
URL: http://sussstenssonsweden.spaces.live.com/
Postat av: Susz

Ps..Kampanj mot barnsexturism i Sverige och utomlands! Stöd kampen - signera NU!

Skrivet av HumlAnz X 29 juni 2008, klockan 11:41



Stoppa exploateringen av barn! Signera petitionen NU..

Jag vill att min regering, Europaparlamentet och den övriga världen ska veta att jag stödjer kampen mot sexuellt utnyttjande och exploatering av barn i mitt eget land såväl som utomlands. Genom min underskrift vill jag göra politiker i min egen regering, EU och världskonferensen i Rio de Janeiro i år uppmärksamma på mitt avståndstagande från sexuell exploatering av barn över hela världen.



Klicka på länken och signera:



http://www.sayno.eu/index.php







Läs hela deklarationen här:

http://www.sayno.eu/index.php?page=2

TRANSLATE

Kampanj mot barnsexturism. Målet är att samla in en miljon underskrifter via www.sayno.eu. Bakom kampanjen står flera internationella barnrättsorganisationer, däribland ECPAT International, tillsammans med den liberala gruppen ALDE i EU-parlamentet.



- Åtgärder har länge saknats mot barnsexturism, inte minst från svenskt håll. Kampanjen är ett första steg att lyfta frågan inom EU

Tillsammans med underskrifterna finns ett antal krav som ökat informationsutbyte med länder utanför EU i syfte att underlätta åtal och identifiering av misstänkta. Därutöver användning av Schengens informationssystem för dömda barnsexturister som riskerar att begå nya brott och ökade befogenheter för Europol att till exempel utbilda åklagare, domare och poliser om barnrättsfrågor i länder med bristande rättssystem.



Kampanjen är dessutom en första upptrappning inför den tredje Världskongressen mot kommersiell sexuell exploatering av barn som hålls i Brasilien i november i år.



källa: ECPAT

2008-07-09 @ 18:02:20
URL: http://sussstenssonsweden.spaces.live.com/
Postat av: Anders Bockgård

Hej Sussi

Självklart är jag emot all form av övergrepp och exploatering av barn. Det är ju helt sjukt. Prata om att vara olika skapta i huvudet.

2008-07-09 @ 22:05:07
URL: http://www.tryserumgardar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0