Ett brev betyder så mycket

Ett brev betyder så mycket. Det kan bl.a. betyda en oförutsedd utgift på 1500 kronor. Med andra ord fick jag idag ett brev från Rikspolisstyrelsens Kirunaenhet där man ber mig erkänna en hastighetsöverträdelse på 7 km/tim för en månad sedan på ett vägavsnitt mitt för fallossymbolen vid Rödsten söder om Linköping, underteckna, returnera  och invänta ett inbetalningskort på ovannämnda hastighetsbot.

Som stöd för sagda hastighetsöverträdelse har Rikspolisstyrelsen haft godheten att i försändelsen bifoga ett suddigt fotografi på en kraftigt nedsmutsad röd Mitsubitshi L200  med en skäggig äldre förare, som ser ut att antingen sova eller vara kraftigt berusad kl. 17.39 en lördagseftermiddag.
 
Dock har man haft det goda omdömet att ta bort bilden på eventuell medpassagerare som jag kan ha haft i framsätet. Detta var emellertid en överloppsgärning, ty jag saknade för tillfället bromsare.

Kommentarer
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

Jag som trodde det var med den söte lille gröne saken.Hade det gått att känna igen dig trots den obligatoriska mössan och glasögonen?

2008-10-28 @ 19:35:49
URL: http://sverigessnyggastebonde.blogg.se/
Postat av: Anders

Nej, jag hade den gamla pickupen som inte brukar orka upp till fartgränserna, och om så är brukar nummerskylten vara så skitig så att jag klarar fartkamrorna.



Fullt utrustad i en MGA-57 modifierad för tävlingsbanorna klarar jag alltid kamrorna, inte ens min hustru känner igen mig i den utrustningen.

2008-10-29 @ 17:23:03
URL: http://www.tryserumgardar.se
Postat av: Lillebror.

Välkommen i klubben!

2008-10-30 @ 13:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0