Mångalen eller allergiker?

Nu är sex veckors semester äntligen tillända. De har till stor del varit fyllda av stärkande utevistelse, mest skogsröjning och målningsarbeten.

Sista semesterdagens natt i saltstänkta Smögen drabbades jag av något konstigt. Det var fullmåne och magen var fullproppad med härliga havskräftor. Men efter en timmes sömn vaknade och kunde inte andas. Egen kurerering  med hostning och harkling hjälpte föga och jag gav mig ut i natten för att få luft. Jag drogs som av en osynlig kraft ner mot nattklubbarna vid hamnen. Jag kände mig bättre men blev inte insläppt pga överårighet. Jag släntrade hem i natten, moloken men med full lungkapacitet, grubblande över frågan: hade jag blivit mångalen, blivit skaldjursallergiker eller druckit för mycket vin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0