Kallt om öronen

Jag är nu lyckligen hemkommen från Öland och det blev i sanning kallt om öronen, endast 5 plusgrader och endast en läderhuva och flygarglasögon till skydd för den inte obetydliga fartvinden. Jag tog inte heller närmaste vägen utan gjorde en avstickare genom Fliseryd, Kristdala och Hjorted med Bråbobygden med sittt ålderdomliga och särpräglatde kulturlandskap, som inte söker sitt like i landet.

Vid vattenhålet på Strand Hotell råkade jag komma vid samma soffbord som en f.d. centerpartiledare, som hade en hel del pikanta episoder och minnesbilder att förmedla om bl.a. Olof Palme och Carl Bildt. Detaljerna behåller jag tillsvidare för mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0