Storviltjakt

Vildsvinen ökar i snabb takt, men idag skulle de decimeras påtagligt i Ukna. Dagen började lite motigt för egen del. Jag glömde ammunitionen på köksbordet och blev därför inte särskilt effektiv på mitt första pass. Här gällde dock att hålla god min i elakt spel, annars hade väl ryktet som jägare för lång tid varit nersvärtat i hela Uknadalen. Bristerna avhjälptes emellertid snabbt med hjälp av en tjänstvillig svarttaxi och jag kände mig åter laddad.

Dagens jaktresulat blev dock magert, inga djur skjutna och inga skott avlossade. Några odjur skymtade man i alla fall i buskarna, särskilt en stor best med enorma betar, som dock kan ha varit en älgtjur.

Fem timmar i tyst ensamhet i storskogen gav emellertid många tillfällen till kontemplation och fördjupad självkännedom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0