Flyg fula fluga flyg

Vad gäller fästingar har jag fått acceptera att jag är gammal fet och oattraktiv, men för andra kusar har jag fortfarande  dragningskraft.

Sålunda har jag i dag  varit och tagit en lång skogspromenad på våra domäner i det vackra höstvädret. Snart blev jag överfallen av horder av älgflugor, totalt ca 1700. De flesta fann sig väl till rätta, bet av sig vingarna i ett jehu och började boa. Andra åter såg sig förvånat omkring , ville tacka för sig och spärrade ut vingarna för att flyga vidare. De hade sannolikt väntat sig att landa på en skranglig pinntjur, men fann sig nu sitta i huvudet på en riktig tiotaggare!

Jag träffade i skogen på hemvägen mina jägare som repiterade inför älgjakten , och jag gjorde dem uppmärksamma på min prekära situation, men de "hade inte sett några älgflugor".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0