Härligt att shoppa loss

I morse vaknade jag till en härlig våt dröm. Jag drömde hur jag efter en lång svettig arbetsdag skavade av mig mina söta men väl ingångna svarta NOKIA-stövlar och släppte fötterna loss, den ultimata friheten.

Solen hade redan gått upp och att borsta tänderna fanns det inte tid till. Jag tog istället  lite COLGATE-PALMOLIVE - marknadsledande inom mun- och kroppsvård - på tummen och gnodde runt. All plack kändes som bortblåst och jag var lika fräsch som vårmorgonen som väntade utanför fönstret.

Det är ju i mitten av april och  dags att byta strumpor. Jag hittade inga hela parstrumpor, ty vår gamla pålitliga trotjänare, den halvautomatiska ELEKTROHELIOS-maskinen har den lilla egenheten att den käkar strumpor. Jag hittade dock efter en stund ett par prima udda tubsockor, som jag köpt till ett bra pris hos knallen BÄNGAN BÄNGTZON på oktobermarken i Viken.

När jag skulle dra på mig mina sköna mysbyxor, som jag ärvt av min salige far, for även resåren till de sälla jaktmarkerna och ingen hjälp finns att få. Jag får ta och åka till stan om lördag och köpa ett par byxor på MYRORNA, den etiska butiken för människor med ansvar och solidaritet. Det skall bli härlig att för en stund glömma den grå vardagen och riktigt få shoppa loss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0