Nu är det sommar

Nu är det sommar, ty idag har jag äntligen med lite assistans sjösatt den stora båten med en ny fyrtaktare påhängd där bak. Det har varit många funderingar fram och åter, skulle jag låta Gunnar, att med konstgjord andning försöka få liv i det gamla kadavret igen. Nej, den motorn har nog legat på botten för många gånger och så är det en miljövidrig tvåtaktare.

Nej, men tvåtaktare är tillförlitliga, outslitliga och kräver endast bristfälligt underhåll har jag också fått höra. Alltså en motor för mig. Dessutom är de nya fyrtaktarna alldeles för tunga och tål inte att ligga på varken rygg eller på sjöbotten.

Ett tag var nya åror det mest tilltalande alternativet, men så svängde det igen. Det blev en stor tung, dyr och miljövänlig fyrtaktare som skall skötas som ett lindebarn.

Men nu ser den gamla ranka och murkna katamaranen jäkligt skabbig ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0