Vinterkräksjuka

Jag orkar knappast skriva något på bloggen i värmen och enligt statistiken är det visst inte många som orkar läsa heller för den delen.

Idag har jag legat i och vid sjön. Ibland har jag uppsökt fasta land för att inte få simhud mellan tårna och då företrädesvis uppsökt skuggan med tidning i handen. Jag har läst i Pravda att man har vinterkräksjuka nere i Trelleborg, och jag kommer då osökt att tänka på den där historien om torparungen som dog i Nagelspräcken midsommarafton.

I övrigt är att rapportera att Sveriges Radio idag har varit och gjort ett reportage om våra rara bevingade små vänner här på våra fina kulturmarker. Det återstår att se och höra vad de kan göra av det, lokalradio,  naturrutan eller snyftreportage?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0