Kaka söker maka

TV4:s populära och lite småmysiga realitysåpa Bonde söker fru har tack och lov äntligen anpassat sig till tiden. Förra året breddades programmet på så vis att även två kvinnliga bönder fick möjlighet att söka sig en man, och i år skall en bonde få söka sig en bonde.

Men varför fegar TV4 med denna inskränkta halvmesyr. Är det inte dags för några sköna och läckra transor att komma ut från höskullen? Och varför får vi bara se bleka och inavlade värmlänningar och östgötar. Nej nu är det dags för lite mer färgstarka icke-indoeuropeiska deltagare.

Kommentarer
Postat av: Georg Gullstrand

Har svårt anpassa mig till denna del av den nya tiden, men det tycks finnas många som kan, vad beträffar färgstarka deltagare var finns dessa, jag är gift och för övrigt för gammal.

2008-05-18 @ 08:25:13
Postat av: Arne

Det kommer säkert redan nästa år, den politiska korrektheten är SVT:s signum....
Men urvalet i dessa kategorier är inte så stort så det krävs en en viss research för att få fram lämpliga "offer".

2008-05-20 @ 19:04:22
Postat av: Frida

Den "bleka och inavlade" Värmlänningen i årets bonde söker fru, råkar vara en gammal parallell-klasskamrat till mig.
Jag håller dock fullkomligt med dig om att de bör utöka sitt utbud vad beträffar läggning i det programmet, även mer mångkultur skulle vara önskvärt så klart.
Alternativet är att ta bort programmet helt, för som det är nu är det på tok för mesigt.

2008-05-22 @ 18:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0