Lögn, förbannad lögn och statestik

Med statestik kan man som känt bevisa det mesta. Nätbokhandeln Adlibris som är en av många som säljer min kioskvältare har en fullödig statestik över bokens försäljning mm., som man kan ta del av om man blir görlös någon regnig sommardag.

Sålunda kan jag under rubriken förlagsförsäljning läsa att 50 % av köparna är att hänföra till stat och kommun, 25 % avser företag och 25 % utgörs av privatpersoner. De sistnämnda utgörs till 100 % av män i åldern 30-39 år.

Dessa män i sina bästa år är även intresserade av starkt erotisk litteratur och har sålunda även inhandlat böckerna Våtmarker och Att älska som en porrstjärna - en sedelärande berättelse. Männen har även i sin bokkorg lagt böckerna Självförsvar - lycka och att lyckas samt Härskarteknik.

Är det underligt om jag med detta läsarklientel för ögonen mer och mer frågar mig: Vad är det för slags roman jag egentligen kokat ihop?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0