Första, andra och tredje . . .

Årets valrörelse börjar alltmer att likna en bonnauktion från den gamla goda tiden som jag minns det, där bud och överbud blandas med en och annan dålig historia.

Allt skall säljas och objekten är för tillfället uppfniskade med lite påhängd målarfärg, men utan allt underarbete. Hästskrället har dagen till ära fått lite arsenik och ser riktigt pigg ut, men öppnar man hans mun så är den lika ful som vanligt.

Man blir lite smått nostalgisk det skall villigt medges, och är det nu auktion så är det. Jag funderar på att skicka över en offertförfrågan till några politiska partier och höra vad de har att erbjuda för egen del. Får jag inga bra bud så säljer jag nog inte min röst i år. Då får det bli soffan istället.

Kommentarer
Postat av: Annie

Lika tveksam jag men sofflocket är helgerån fick jag lära mig när jag var liten (=yngre)

2010-08-24 @ 23:03:18
Postat av: Anders

Det köper jag inte. Det är en mänsklig rättighet att inte behöva delta i auktionspektaklet. Dessutom är det bekvämt att kunna gnälla i alla väder!

2010-08-25 @ 08:26:04
Postat av: Gustaf

Den som ligger på sofflocket ska inte ska inte klaga på resultatet

2010-08-25 @ 18:59:49
Postat av: Anders

Jag tar instinktivt parti för de små och utmobbade i samhället, så skall det bli något så kommer det i så fall bli något litet oskuldsfullt parti som lever sitt liv utanför huvudfåran och riksdagen.

2010-08-26 @ 08:29:42
Postat av: staffan danielsson

Jag är beredd att avsätta 5 röda kampanjpennor för att få dig att lyfta ur soffan..:)

2010-08-30 @ 09:01:10
Postat av: Anders

Jag har provat en av dina pennor och är fortfarande tung i gumpen.

2010-09-01 @ 21:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0