Det spörs om jag gjorde något dumt

För en tid sedan fick jag ett erbjudande att åter investera i svensk film. Det handlar om filmatisering av Susanna Alakoskis roman Svinalängorna och Marianne Fredrikssons roman Simon och Ekarna. Investeringarna, total ca 4 miljoner från ett utvalt mindre antal personer, skall läggas i ett separat nybildat bolag Nordsvensk Filmunderhållning nr 7 AB.

Denna gång var erbjudandet inte jämförbart med skott mot öppet mål och jag fegade och avböjde det generösa erbjudandet efter en kortare betänketid. Det spörs om jag gjorde något dumt.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Det tror jag du gjorde! Har faktiskt inte själv läst något av dem men Alakoski är tydligen jättepopulär. Men... sån internationell succé som Millenium blir det nog förvisso inte. Så kanske gjorde du rätt trots allt!

2010-07-08 @ 01:03:58
Postat av: Anders

Noomi skall ha huvudrollen även i denna film och det är ju klart att det gör ju inte saken sämre.

2010-07-08 @ 21:09:06
Postat av: Annelie

Hon gjorde en fantastisk prestation i Milleniumtrilogin. Ska hon spela blir det nog succé!

2010-07-09 @ 00:42:15
Postat av: jimmy skoglund

tror att du gjorde rätt som avböjde, det är nog säkrare med skog...

2010-07-10 @ 19:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0