Fånga stunden

Vallskörden är avslutat för denna gång och nu väntar många slappa semesterdagar i hängmattan i skuggan. Medan jag tuggar på ett grässtrå och kisar genom trädens grenverk kommer det att givas många tillfällen att filosofera över livets mening och ställa många frågor.

Idag har jag tagit en rejäl oplanerad sväng i den fagra Tjustbygden med min öppna obältade veteranbil. Jag har insupit pikanta dofter av nyslaget hö, hästspillning och bekämpningsmedel, och jag har känt mig absolut fri, ung, oövervinnerlig och osårbar, fastän det är en chimär och en enda älg mitt på vägen kanske är det som kan skilja mellan här och hinsides.

Därför fånga stunden, trä den likt ett smultron på ett strå, ät och njut!



Kommentarer
Postat av: Christer Hênnum

Du kan verkligen formulera det som kallas livkvalitet där friheten är en huvudingrediens.

2010-06-28 @ 20:26:05
Postat av: Rosa Gonzales

Ja, att leva i nuet pratar många om men jag tycker att du kan verkligen den konsten. Väldigt fint skriven. Ska verkligen försöka...Tack Anders

2010-06-29 @ 10:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0