Bak och fram

Nu är det snart dags för sommartid och det är till att ställa fram klockan och ta fram cykeln med bagghorna, samt ställa in skidorna i fataburen. Men det blev bara träningscykeln denna gång, den gamle aristokraten som varit med om svenskt mästerskap i slutet av 50-talet och några DM-tecken för mig i mitten av 60-talet får stå kvar i visthusboden tills asfalten är sopad och tjälpottorna lagade.

Premiärturen idag blev bara drygt ett par mil, man vill ju inte få för mycket träningsverk och jag körde utan både salicylsyretalg och liniment. Dessutom hade jag glömt ta cykelbyxorna med sämskinn under. Det blev alltså ömt där bak och kallt där fram om jag säger så. Jag blev rädd när jag kom hem och inte hittade något i byxorna, men det rättade till sig med en lång varm dusch, Gud vare lov!

Kommentarer
Postat av: Ulf Hjulström

Bra att du har cykeln i fall Merschan fortsätter krångla

2010-03-31 @ 15:58:24
Postat av: Anders

Jasså det har spridit sig, vi kallar det väl för social kontroll i lokalsamhället.

2010-04-01 @ 22:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0