Treriksröset nästa?

Jag har sedan länge haft som mål att kunna åka till högmässan i sockenkyrkan helt på egen mark, men på senare tid har jag ändrat detta mål till förmån för domkyrkan.

Men nu tror visst Skogsstyrelsen i Östra Norrbottens distrikt att jag strävar mot Treriksröset. Idag har jag nämligen därifrån erhållit en amper skrivelse att jag i anledning av en anmälan om föryngringsavverkning på fastigheten Övertorneå 1:1 snarast skall inskicka en komplettering som stärker ägarskapet av nämnda fastighet genom kopia av köpebrev och/eller lagfart.

Nämnas bör kanske att berörda fastighet avser större delen av Övertorneå kommun och tidigare åtminstone ägts av statliga Sveaskog vad jag vet.
 
                                                               ***
Jag har tänkt att som många andra avge en kvalificerad valanalys, men jag tror jag väntar med det. Omval väntar sannolikt på löpande band tills majoriteten valt rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0