Grand tour

Gunnar Smed och jag är nyss hemkomna från vår stora norrländska resa som blev längre och östligare än planerat. I ett vägkors efter Sundsvall tog vi till höger där vi borde ha åkt till vänster och så småningom stod vi ansikte mot ansikte med några munkar och ett tailändskt tempel. Efter att denna fadäs medels fotografering dokumenterats återvände vi mot hjärttrakten av den skadinaviska halvön.



I Faxälven för dagen fylld till bredden ställde jag av Gunnar som decimerade älvens bestånd av harr och öring, medan jag koncentrerade mig på besiktning av salubjudna skogsfastigheter med välslutna skogar men varierande byggnadsbestånd.




Denna väbestockade fastighet med 52 000 kbm mogen skog hade även en mysig fäbodstuga med stor potential för den händige.

Medan nedanstående bild visar den välhållna mangårdsbyggnaden på en 1000 hektars gård med 190 000 kbm skog, kilometerlånga stränder mot Indalsälven och flera stora sjöar, samt 140 000 kwh fri elkraft per år, men prislappen blir väl därefter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0